Szervezetünk stresszjelzései

stresszHonnan tudhatja, hogy stressz van a szervezetében? Mikor gondoljon arra, hogy oldani szükséges azt, még mielőtt fizikai tünetet vagy betegséget okozna:

  • Belső feszültséget, nyugtalanságot érez, még inkább , ha ez tartósan fennáll. Amikor pihenni szeretne és valami, maga sem tudja megfogalmazni mi, nem hagyja ezt.
  • Gyomorban feszültség érzése, remegés, közszóval gyomorideget érez, főként, ha már a reflux, gyomorégés, felfúvódás, hasi diszkomfort érzés is megjelent.
  • Állandóan fáradt, kimerült, rossz a közérzete, még inkább, ha ez már a reggeli, délelőtti órákban is jelentkezik. Karikás a szeme körül.
  • Folyamatos ,,jojó-effektusban” van? Hízik, majd fogy viszonylag rövid idő alatt? Nőknél zavar van a ciklusban, más, mint eddig. ,,Banyakór” azaz fokozott verejtékezés, ami zavaró.
  • Túlzott szexualitás vagy ellenkezőleg, csökkent nemi vágy.
  • Belső, elfojtott indulatról tudósít, ha remeg a kéz, fej, megjelenik tik vagy bármilyen akaratlan mozgás.
  • A koncentráció romlása megfigyelhető a feledékenység megjelenésén. Visszamegy megnézni, bezárta-e a bejárati ajtót? Állandóan keres valamit? Kulcsot? Szemüveget? Csekket?…
  • Romlik a koordinációja: vezetésnél bizonytalanabb tolatásnál, jobban elfárad a napi rutin feladatokban, olyan összetett tevékenységeknél, mint a főzés, idősebbeknél cipő felvevése, öltözködés, fiatalabbaknál is ügyetlenség, hol itt, hol ott üti meg, főként ha mindig ugyanott, az már nagyon figyelemfelhívó, nem lehet nem odafigyelni rá!

Gyermekeknél hamarabb észrevessźük a ,,Sehogysejó” hangulatot, de magunkon is megfigyelhetjük a jeleit. Hiszti, nyűglődés, nyűgösség mind szinonímái ennek. Itt az a kérdés: Kit zavar ez a családban?

Célba talált valamelyik leírás, magára ismert? Tudok segíteni! Hívjon bizalommal!  

+3630/259-8285 (Fehér Zsuzsa)

Cím: Győr, Babits M. utca 41.

BÚÉK!

Kinézek az ablakon. Borongós, nyirkos, szürke idő van. Mint tudjuk a régi bölcsességből, amint kint úgy bent. Nehezen megy sok minden. Az elcsendesülés, elmélázás helyett megindult ez az év is nagy sebességgel. Sok a tennivaló. A test viszont fáradt, a hangulat tompa. Gondolom ismerős érzések. Az időjárásra nincs ráhatásunk, az adott. Tudunk viszont másként állni hozzá. Esik, nem baj van gumicsizma, esőkabát. Fúj a szél, vastagabb sapka, réteges öltözet, felül szélkabát, …Mit teszünk? A passzivitásból, hogyan tudunk kitörni? Az első lépést megtenni, az első alkalom magunkért nehéz, mert a jó érzésekért tenni kell, be kell indítani a kereket, ami majd energiát generál.

Amivel segíteni tudunk, hogy kezeléseinkkel felfrissítjük a fáradt testet, regeneráljuk a szervezetet, segítjük a méregtelenítést, oldjuk a feszültséget.

Még hatékonyabbak a kezelések, ha nemcsak passzívan frissülünk, hanem testünket mozgásra bírjuk. Nagyszerű lehet otthon nyújtani, tornázni, egy közösségbe elmenni, venni egy fitness bérletet, de mi inkább azt javasoljuk: menj ki a szabadba! Sétálj, kocogj, járd az erdőt! Lélegezz mélyeket a friss levegőből, ami a tüdődet is tisztítja! Tégy bármit és légy szabadon a szabadban!

 Érdemes megtapasztalni, milyen jóleső, mikor egy kicsit a hideg megcsípi az arcunkat. Emlékeztet arra, hogy itt vagyunk, élünk. Pezseg a vérünk, megmozdul bennünk sok minden, kaphatunk inspirációkat, olyanról is beszélgetünk, amiről a szobában ülve nem vagy másként, sokkal pozitívabban. Jól esik a meleg vagy forró tea  a termoszból vagy beülni egy kellemes helyre átmelegedni, még inkább ha mindezt társaságban tesszük. Újra és újra megérezzük, milyen jó haza érkezni és forró fürdőt venni.IMG_20171229_103555

Ahogy már említettük, legnehezebb megtenni az első lépést. Ebben tudunk segíteni. Hogyan kezdj hozzá, hogy motivált légy alkalomról alkalomra. Masszázsaink, kezeléseink közben egymást erősítő, megerősítő, tudatosító beszélgetésekkel tudjuk ezt elérni. A masszázsok közben segítik a méregtelenítést, feszültségoldást, a megérkezést a pillanatba. Olyan hangulat alakul mindeközben, amiben szeretnénk sokáig benne maradni.

Várunk sok szeretettel!

utam

IMG_20171113_084922Ligeti Zsuzsa vagyok. 2012 óta  foglalkozom  terapeutaként, gyógymasszőrként. Miért lett stúdióm neve TeaVitál? Azért, mert a teázáshoz a nyugalom, a magunkra való odafigyelés, a magunkra szentelt idő, a rendszeresség és kellemes illatok, a gyógyulás és egészség fogalmai kapcsolhatók.

Dolgozom azon, hogy anya/apa és gyermekeik, férj és feleség, a család egy nyelvet beszéljenek. Segítem a metakommunikációt, testi tüneteket, verbális kifejezésmódot érzésekre lefordítani, majd ezt igyekszem megtanítani a család többi tagjának, hogy megérthessék egymást és megfelelően reagáljanak, amit később nem kell, hogy megbánjanak. Célom egy kiegyensúlyozottabb család, melyben mindenki jól tudja érezni magát, melyben egészséges gyermekek fejlődhetnek, nevelkedhetnek.

A következő szakterületeken bővítettem évről évre ismereteimet:

  • Rekonstrukciós kineziológia TEK 1/B (2018)
  • Colorado Basic III-IV. ReCODing System (2018)
  • One Brain kineziológia III. (2018)
  • One Brain kineziológia I. ll. (2017)
  • Colorado Basic I-II. ReCODing System (2017)
  • Transzgenerációs epigenetikus kineziológia (TEK) (2017)
  • Lélekmasszázs (Holistic pulsing) (2017)
  • Kranioszakrális biodinamika I, II, lll (biodinamic healing) (2016)
  • Dorn terápia és Breuss masszázs (2015)
  • Trigger- és Tenderpont Terapeuta (2015)
  • Tibeti hangterápia (Balla T.) (2015)
  • Gerincjóga oktató (2014)
  • Gyógymasszázs (2013)
  • Tradicionális thai masszázs (2014)
  • Reiki 2. grad (2014)
  • Köpölyözés elmélete és gyakorlata (2014)
  • Self Massage Relax (SMR) (2014)
  • Sportoktatói  képesítés (OKJ) (2014)
  • 3D nyirokmasszázs és speciális relaxációs izomnyújtás (2013)
  • Svéd masszázs (2012)
  • Magyar nyelv és irodalom szakos tanár, könyvtáros (1997-2001)

Az újonnan tanultakat gyorsan integrálom a már meglévő ismereteim közé, így munkám egyre hatékonyabb, a hozzám fordulókat széles spektrumon tudom segíteni.

Minden korosztállyal foglalkozom, szívesen látom a gyermekeket, üdvözlöm a sajátos nevelési igényű gyermekekkel hozzám fordulókat ( ADHD, Down-szindróma, Asperger-, Rett-szindróma …). Nem csak a fizikum, a struktúra, a test kezelését tekintem feladatomnak, hanem a mentális összerendezettség elérésének segítése is a munkám része. Tudásomat folyamatos, kitartó tanulással szerzem és gyakorlással, tapasztalással tökéletesítem. Hosszú utat jártam be az önismeret útján, én magam is nehéz csomaggal érkeztem, mindazonáltal úgy hiszem pont emiatt tudok hiteles lenni a segítő munkában. Az életfeladatom, hogy kihozzam a legtöbbet a hozzám forduló vendégekből, mindegy honnan indulunk és meddig jutunk. Az Út a lényeg.

 Szeretem a munkám, a vendégeim sok mindenre megtanítottak az öt év alatt, amiért hálás vagyok. A stressz oldása és a szeretet megélése csodákra képes.

Az Erőt ehhez a munkához, tanuláshoz a családom és példaképeim, tanáraim adják, a rendszeres kineziológiai oldások és oszteoterápiás kezelések. A feltöltődést a természetben tett kirándulások, túrák, rendszeres mozgás, saját energiarendszerem karbantartása.

Mit üzennék az embereknek?

Találjátok meg az utat vissza a természethez, természeteshez, merjetek bátran önvizsgálatot tartani, ismerjétek meg saját válaszadási-, alkalmazkodási mintázataitokat és tudjátok azt, hogy mindig lehet új szempontokat tanulni, ami a változások elindításához szükséges. Az élet nagyszerű utazás, hegyek és völgyek tarkítják. Ne féljetek szembenézni saját érzelmeitekkel! Hallgassátok meg, fogadjátok el az általatok választott példaképek, mesterek útmutatásait, legyetek nyitottak a tanításokra. Megtapasztaltam, hogy tanítások sokszor a gyerekektől, gyerekeinktől érkezik. Keressétek, és találjátok meg azt a hivatást, vagy munkátokban azt, amiért lelkesedni tudtok. Ne vegyétek túl komolyan az életet. Érezzétek jól magatokat! Nevessetek szívből, figyeljetek egymásra!

a trigger és tenderpontokról

2015-01-24 08.36.31A triggerpontok azok a fájdalmas pontok a testen, amelyek az izomban vagy az izomrostok között illetve a szövetek közt helyezkednek el. Megrövidítik egy-egy izom hosszát, kellemetlen feszüléseket okoznak, rugalmatlan izomzathoz vezetnek.

Különböző fájdalomérzet a következmény. Lehet a fájdalom egy pontra vagy kisebb területre lokalizált, ennek a neve tenderpont, valamint lehet kisugárzó, távolabbi területre is kiható, ilyenkor használjuk a triggerpont elnevezést. A trigger angol szó, ebben az esetben kioldást jelent.
A triggerpont nyomva tartásával feltétlenreflexes úton csökken a fájdalom, javul a terület vérellátása, anyagcseréje, megszűnik a kisugárzó fájdalom. Az eredmény lazább, hosszabb izomrostok, amelyek hosszabb pályájuk miatt, nagyobb erőkifejtésre képesek.
2015-01-24 08.38.50A trigger-és tenderpontokat lehet oldani SMR hengerrel (önmasszázs),de rossz technika esetén árthatunk is vele, mikro izomrost sérüléseket okozva.
A terápia után szükséges az izom passzív megnyújtása, aminek pozitív lélektani hatása van.
A triggerpontok masszázsát szokták pontmasszázsnak is nevezni, mivel 70%-ban akupunktúrás pontok ezek.
A terápiának vannak kontraindikációi, például akut ideggyulladásnál csak a távolabbi izmoknál végezhető. Így ne lepődj meg, ha vállfájdalommal érkezel és az alsó háti szakaszon oldalak az idő nagy részében. Hidd el minden mindennel összefügg, pozitív hatással lesz a fájó területre.
A kezelés fájdalommal járhat, de sokat segít a beszélgetés vagy a halk zene, nyugodt légkör, kellemes környezet.
Az eredmény gyors, meggyőző.
Elsősorban sportolóknak vagy fizikai munkát végzőknek ajánlom, de ülő, irodai dolgozóknál is hatásos.
Gyerekeknél csak indokolt esetben végzem, pontos, részletes magyarázat után, hogy mi fog történni, mire számíthat. Így a kezelés után semmilyen trauma nem marad.
Természetesen, ha valaki idegenkedik ettől a módszertől más terápiára térek át.

Mit és miért?…Kezelések Zsuzsánál

1185441_385785334876684_1681062224_nAz első lépés, hogy olyan állapotba kerülj, hogy befogadhasd, elfogadhasd a kezelés jótékony hatásait. Bármilyen furcsán is hangzik, ezt a ráhangolódás folyamatát lehet segíteni. Ezért komplexek a kezelések. Vegyesen, sokrétűen alkalmazom a már megtanult terápiákat és gyorsan integrálom a már gyakorlatban is alkalmazott módszerek közé és minden alkalommal az aktuális állapothoz igazodom. A ráhangolódást segíti: nyugodt, kellemes, higiénikus környezet, rendszeresség, halk zene, kellően meleg levegő, részemről az érdeklődő, támogató hozzáállás, teljes jelenlét, nagy odafigyelés.

A továbbiakban beszélgetés, a talp lazító reflexpontjainak finom masszázsa vagy a kineziológiában tanult tiszta izomáramkör létrehozása a következő lépés. Esetenként tesztelem, mely, általam alkalmazott módszert, tudod az adott alkalommal befogadni, melyik lesz számodra a leghatékonyabb. Természetesen te is dönthetsz, mit szeretnél. Ilyenkor is a kezelések preventívek, gyengédek, szelídek. Ekkorra, ha feszülten,idegesen és sietősen is érkeztél, teljesen megváltozott, megfelelő állapotba kerülsz bármilyen terápiához. Az idegrendszer megnyugszik, a test eléggé motivált arra, hogy az önregenerációs folyamatokat beindítsa,befogadja, illetve akarja elfogadni. Ebben az állapotban már nagyon szeretne gyógyulni. A motiváltsága, hajlandósága erre maximális.

Ezután jöhet a masszázs, cranio kezelés vagy valamely manuálterápiás eljárás.2015-01-24 08.38.34

Megváltozott, jó hangulatban, mosolyogva, jó érzésekkel távozol minden alkalommal. A hatás sokáig megmarad, az önrendeződés még hetekkel később is érezhető, s ha érzékeny vagy akkor jobban. A kezelések nem egymásra épülnek, minden kezeléshez úgy állok hozzá, mintha az első lenne, de természetesen te egyre jobban vagy. A kezdeti szintre egy idő után már nem is emlékszel. Azt veszed észre, hogy jól vagy, nem ingadozik az állapotod, egységben, egyensúlyban vagy egy idő után önmagaddal, az életeddel, környezeteddel. A tapasztalat az, hogy egy önismereti úton is elindulhatsz, ha van benned fogékonyság.

Ehhez, hogy ezt elérjük rendszeresség szükséges a kezelésekben, heti illetve két heti alkalmak, a mielőbbi javuláshoz érdemes megfogadni a tanácsokat. Aki ezt nem teszi nem is választ engem hosszútávon kezelőjének. A felelősségvállalás nagyon fontos mindkettőnk részéről. Csak közösen, együttműködve érhetünk el jó eredményeket. A terápia sikerességéhez hozzájárul még a kölcsönös bizalom, részemről a maximális diszkréció.

A kezelés közben elálmosodsz, elalszol, felszabadult állapotot érzel, nevethetsz, ritkán sírhatsz is. Kezelés végén megszomjazol és a mosdó után érdeklődsz. A pozitív hatásokról úgy gondolom nincs értelme írni, mivel annyira sok és széleskörű.

Tudásom legjavát adva vezetlek minden alkalommal vissza a természetes állapothoz téged és vele együtt a fizikai tested.

Mindent megteszek az eredményesség érdekében, de ezt várom viszont is tőled.

023Közösen veled egyre egészségesebb testet hozunk létre, amelynek hozadéka az egészségesebb lélek és gondolkodás. Megváltozik a hozzáállásod, nyitottabb leszel minden téren és szinteken, ami a sikerhez, sikerességhez vezet el. Ezen az úton tudlak kísérni, ha bizalmat adsz. A legszívesebben gyerekekkel és megváltozott képességű gyerekekkel foglalkozom, pályaválasztás előtt állókkal, fokozottan stresszes munkát végzőkkel, hallgatókkal illetve sportolókkal szeretnék. Ezért is költöztem Győrbe családostul.

masszazskezeleseinkBevezetési akciónkban ha időpontot foglalsz 2017 október 22.-ig, akkor szolgáltatásainkat 30% kedvezménnyel veheted igénybe a listaárhoz képest. Cserébe egy bejegyzésmegosztást, és oldalkedvelést kérünk!

Masszázs és sport

Cikkünkben a masszázs és a sport egyénre gyakorolt hatásait szeretnénk bemutatni.

Az egymásra épülő megfelelő helyen és technikával kivitelezett fogások alkalmazásával tónusba hozhatjuk, bemelegíthetjük, ill. lazíthatjuk, nyújthatjuk az izmokat, oldhatjuk a különböző izomelváltozásokat (csomókat, letapadásokat és kötöttségeket). Elősegíthetjük az izomzat gyorsabb regenerációját.
Miért fontos ez egy sportolónál?
Lássuk a bemelegítést:
Az izomzatot fel kell készíteni a várható nagyobb intenzitású terhelésre. Ezt elérhetjük aktívan bemelegítő mozgással, ügyelve a fokozatosságra, ezzel csökkentve a sérülés veszélyét, ill. alkalmazhatunk passzív bemelegítést masszázzsal. Használhatunk melegítő krémeket is.
Bemelegítéskor az átmozgatás fontos, de nagy körültekintést igényelnek a nyújtó gyakorlatok, mert a szervezet nincs még felkészítve a munkára és fokozott a sérülés veszélye.
Fontos az ízületi átmozgatás is, amihez szükséges némi anatómiai ismeret. Tudnunk kell, hogy melyik ízület, milyen mozgásokra képes és sorrendben mozgatva a csontos összetételeket elkerülhetjük a túlnyújtást, ami fájdalommal jár. Ehhez kérjük masszőr segítségét. A helyes technika gyorsan megtanulható, mert logikus.
Aktív bemelegítésnél legalább 10-15 perces alacsony intenzitású mozgás után kell elkezdeni fokozni az aktivitást, néhány erőteljes, de rövid intervallummal. Ez a fázis masszázs segítségével lerövidíthető és egy képzett masszőr által minimálisra csökkenthető a sérülések veszélye. Egy bemelegített és laza, megfelelő tónusú és rugalmas izomzattal állhatunk a rajtvonalhoz.
Sportolás után:
Az izommunka hatására az izomrostok rövidülnek, szűkül a mozgás terjedelme, illetve tejsav szaporodik fel az izmokban, ezáltal merevebbé válhat, sőt kialakulhatnak izomgörcsök is. Ennek van pozitív hatása is, mégpedig, hogy sportolás közben erősödik a szívizomzat, ami a motor a szervezetben és biztosítja az izom illetve a belső szervek megfelelő oxigénellátását. A megemelkedett pulzussal gyorsul az anyagcsere és az izompumpa segíti a nyirokköteles folyadék elszállítását, amivel a szervezetet a méreganyagoktól megszabadíthatjuk, így erősítve az immunrendszert. Nemcsak sport közben, hanem utána is a pihenés időszakában.
Aki aktív sportra szánja el magát nem engedheti meg, hogy ne éljen testtudatos életet. Figyelni kell a teste jelzéseire és meg kell adni neki, amit kíván. Így a pihenést, regenerálódás lehetőségét is. (Fontos az edzés-pihenés aránya, hiszen erőnlétünk a pihenés alatt fejlődik, az edzés csak stimulálja a fejlődést!)
Masszázzsal (a sportolás utáni megfelelő levezetés után!) a megrövidült izomrostokat finoman nyújtani lehet, a felgyülemlett tejsavtól elmerevedett, fáradt izmokat lazíthatjuk. Az izomrostok nyújtása azért szükséges, hogy az izom később nagyobb erőkifejtésre legyen képes, teljes mozgástartományát használhassuk, ugyanis hosszabb úton összehúzódni képes izom több munkát bír el, és hosszabb ideig terhelhető az arra alkalmas tartományban. Elkerülhetjük, vagy csökkenthetjük általa az izomlázat, segíti, lerövidíti a regenerációt, csökkentheti az izomfájdalmakat, mivel gyulladáscsökkentő hatással is bír. A jótékony hatást tovább fokozhatjuk gyulladáscsökkentő, izomlazító, regeneráló hatású krémek használatával.
Mit történik akkor, ha mégis sérülés történik?
Ez egyrészt megtörténhet egy elkerülhetetlen baleset folytán külső hatás által, de létrejöhet testünk túlterhelése, vagy aszimmetriája által is. A kor előrehaladtával, vagy valamely testrészünk problémája miatt egyes izmaink túlterhelődnek, feszülnek, míg mások gyengébbé válnak. Ezek a tényezők a test egyensúlyának megbomlásához vezetnek, ami masszázzsal, és gyógytornával jól korrigálható. (Ha egy szerv megbetegszik, akkor izomfeszülés a reakció erre, és ez visszafelé is működik, tehát masszázs hatására az izomfeszülés oldásával hathatunk szerveinkre). Ahol izomfeszülés van, ott masszázzsal lazítunk, ahol tónuscsökkenést és gyengébb izomzatot találunk, ott erőteljesebb fogásokat, izomsokkolást alkalmazunk. Ez élénkítő hatású.
Sérülés utáni rehabilitációnál fontos hogy a sérült területen (ami esetleg még nem alkalmas edzésre) speciális fogásokat alkalmazva (a kötőszövet érzékenysége miatt!) elősegítsük a megfelelő vérkeringést, ezáltal gyorsítva a gyógyulást. Fontos a későbbiekben ennek a területnek a nyújtása is, illetve a felzárkóztatása az ép területekhez (itt lényeges a megfelelő gyógytorna alkalmazása a masszázs mellett!).
Mit érdemes masszíroztatnunk?
Elsődlegesen a nagy igénybevételnek kitett izmokat, területeket (kerékpárnál például a láb izmait, főleg a combizmokat), de nem szabad megfeledkezni ínszalagjaink nyújtásáról sem. Jó hatásúak még a masszázs utáni ízületi kimozgatások (boka, térd, csípő), ezek mellett azonban nem hanyagolhatjuk el testünk egyéb izmait (hátizmok masszázsa, nyújtása; váll, nyak, törzsizomzat, hasizmok karbantartása) sem. A törzsünk tartását biztosító izmaink működése rendkívül fontos, mivel az egymással ellentétesen működő izmok összehangolása szükséges az ízületek stabilitásához és teljes mozgásához. Ha az egyensúly felbomlik az rossz tartáshoz, deformitáshoz vezet. Ezt okozhatja az egyoldalú statikus, vagy dinamikus terhelés, fáradtság, fájdalom, vagy a mozgásszegény életmód is. Az így kialakuló rossz tartás ízületi kopáshoz vezethet nem csak a gerincben, hanem a láb ízületeiben is, az egyenetlen súlyelosztás miatt. Épp ezért nagyon fontos a helyes testtartásért felelős izmaink edzése, karbantartása a masszázsuk mellett.